.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نظر رهبر انقلاب درباره برنامه 'شب آفتابی'
نظر رهبر انقلاب درباره برنامه 'شب آفتابی'


احسان محمد حسنی معاون پیشین هنری بنیاد حفظ آثار و از پایه گذاران برنامه شب آفتابی در گفت و گویی از نظرات رهبر انقلاب درباره این برنامه می گوید.

تئاتر میدانی«شب آفتابی» از آن دسته از طرح های هنری است که توانسته فرم و محتوا را به خوبی به هم گره بزند و نحوه ارائه بدیع آن، در جذب مخاطب موفق گردد.
احسان محمد حسنی معاون هنری پیشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، از کسانی است که در پا گرفتن «شب آفتابی» نقش داشت. روایتی که محمد حسنی از نظرات رهبر انقلاب درباره این برنامه در گفت و گو با هفته نامه پنجره مطرح می کند خواندنی است.
***

گویا شما یک بار هم در خصوص شب آفتابی خدمت مقام معظم رهبری رسیده‌اید؟
بله. من، بهزادپور، آقای گلعلی بابایی و سردار عسگری به عنوان برگزارکنندگان شب آفتابی خدمت آقا رفتیم. برنامه را با چندین دوربین ضبط و روی پرده برای آقا نمایش داده بودند.
نظر صریح ایشان درباره شب آفتابی چه بود؟
آن روز که در حضور ایشان بودیم، اول من کمی گلایه کردم و گفتم آقا جان! ما چند سال است که این برنامه را اجرا می‌کنیم، توقع داشتیم یک سال هم شده، شما تشریف می‌آورید. ایشان لبخندی زدند و گفتند من مثل شما جوان‌ها انرژی ندارم از کوه بالا بیایم و این برنامه را ببینم. بعد از این مقدمات، حضرت آقا دو ویژگی برای شب آفتابی ذکر کردند و دو دستور مهم دادند. ویژگی‌ها این بود:
1- این پدیده یک هنر بومی و کاملاً ایرانی است، ظرفی است که از آن می‌توان برای بیان محتواهای دیگر بهره برد و مثل سینما و تئاتر سوغات غرب نیست. 2- یک برنامه، یک هنر مردمی است، چون مردم ساعت‌ها در صف می‌ایستند تا از آن استفاده کنند، برعکس تئاتر و سینما که گاهی اوقات رونق ندارند.

- توصیه‌ها و دستورات ایشان چه بود؟
اول گفتند که این کار نباید منحصر به تهران شود. باید حتماً در استان‌های دیگر هم برود تا دیگران هم از این هنر بدیع استفاده کنند. دستور دیگرشان این بود که نیروهای جوان و تازه‌نفس هم به مجموعه اضافه شوند و کار یاد بگیرند. ترجمه حرف آقا این بود که کار در انحصار من و دیگری نباشد.

- شما چه کردید؟
همان سال، ستاد راهیان نور از من خواست مقدمات اجرای این برنامه را در خوزستان فراهم کنم. من هم ، طرح را به سعید اسماعیلی که دستیار بهزادپور بود، پیشنهاد دادم و البته خودم را کنار کشیدم. خودشان با هم مذاکره کردند و نتیجه‌اش شد «ستاره صبح».


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.154 seconds.